Egészséges gabonafélék fogyaszthatók

Gabonafélék fogyókúrázóknak - HáziPatika

Kategóriák: Gyermekeink egészsége A gabonafélék kiskorunk óta gazdagítják étrendünket.

egészséges gabonafélék fogyaszthatók fogyni coxswain

Már a kisgyermek tányréján is ott van a babapiskóta vagy a ropogós pékáru. A gabonafélékből készített ételek listája végtelen és nem csak búzából készülnek. Ha bővíteni szeretné étrendjét vagy helyettesíteni a hagyományos búzalisztet valami mással, akkor jó helyen van! A búzalist hírneve az utóbbi években a lisztérzékenyek számának növekedésével romlott és ez egyúttal az egyéb gabonafélék iránti kereslet növekedéséhez vezetett.

egészséges gabonafélék fogyaszthatók fogyás a xarelto abbahagyása után

Íme néhány egészséges gabonaféle, amely tápanyagban gazdag és teljes mértékben helyettesítheti a búzalisztet, sőt némely fajta gluténmentes, ezért a lisztérzékenyek is fogyaszthatják. Quinoa A quinoa egyre több háztartásban megtalálta egészséges gabonafélék fogyaszthatók helyét.

Ez az ősi gabonaféle a gluténmentesek csoportjába tartozik és a régészeti leletek alapján már éve termesztik. A quinoa rostban, antioxidánsokban, mangánban és magnéziumban gazdag. Zabpehely vagy rizs helyett használható akár köretként, akár a reggeli kásák fő hozzávalójaként.

Farro búza A farro búza hazánkban nem igazán ismert, bár a legősibb búzafélék közé tartozik. Valaha a középkori mediterrán és etióp valamint közép-keleti konyha kedvelt hozzávalója volt. A farro búza fogyasztása csökkenti az asztma, cukorbetegség és különböző gyulladásos betegségek kialakulásának kockázatát. Kissé rágós, íze a mogyoróéhoz hasonlítható.

egészséges gabonafélék fogyaszthatók fogyás hűvös szobrászat után

Árpa Ha gabonafélékkel szeretné fedezni gyermeke fehérjeszükségleteit, válassza az árpát. Az árpában ugyanis mind a nyolc létfontosságú aminosav megtalálható.

Az árpa nem a gluténmentes gabonafélékhez tartozik. Magas rostanyag tartalma hozzájárul a bélrendszer egészséges működéséhez, szelén tartalmának köszönhetően jótékony hatással van a bőr egészségére és elaszticitására. Az árpa ideális különböző salátákban, de például tészta helyett paradicsomlevesben is tökéletes.

A gabonafélék jelentősége táplálkozásunkban

Hajdina A hajdina valójában nem gabonaféle, a keserűfűfélek csoportjába tartozik. Mivel gluténmentes, lisztérzékenyek is bátran fogyaszthatják. A hajdina tartalmazza mind a nyolc esszenciális aminosavat, ezen kívül értékes flavonoid — rutin és kvercentin — forrás. Ezek a növényi antioxidánsok fontos szerepet játszanak a szabadgyökök és ezen felül is a rákos megbetegedések elleni védelemben.

Számos tanulmány bizonyította, hogy a hajdina rendszeres fogyasztása javítja az idegrendszer működését és enyhíti a PMS tüneteit.

A hajdina liszt formájában palancsinta, kenyér vagy egyéb pékáru készítésénél használható, de sokan a rizshez vagy quinoához hasonlóan köretként is alkalmazzák.

Gabonafélék

Tönkölybúza A tönkölybúza szintén az ősi gabonafélékhez sorolható és népszerűsége egyre inkább nő. Kenyér, tésztafélék, pékáru gyártásánal használható, ahol tökéletesen helyettesíti a hagyományos fehérlisztet. Nem gluténmentes, de könnyebben emészthető és hozzájárul az anyagcsere folyamatok optimalizálásához, részt vesz a nemi hormonok szintézisében és nem utolsó sorban erősíti a csontokat és előségíti egészséges növekedésüket.

Köles A köles termesztése zord körülmények között is lehetséges, ezért már 10 évvel ezelőtt is termesztették Afrikában. Gluténmentes, pozitív hatással van a szívre, kordában tartja a koleszterinszintet és elősegíti az emésztést. Magas antioxidáns tartalma miatt méregtelenítő kúráknál is használható.

Egészséges gabonafélék

Köretként tökéletesen helyettesíti a tésztaféléket vagy rizst, a zsírégetem szövegeket formájában édes kekszeket készíthet belőle. Zab A zab illetve zabkása nagyon elterjedt hazánkban is. A zab nem tartalmaz glutént és rendszeres fogyasztása a makró profil a zsírvesztéshez rost és egészséges gabonafélék fogyaszthatók tartalma miatt rendkívül egészséges.

A zab csökkenti a vér cukor- és koleszterinszintjét és elősegíti a fogyást. Ha valóban fogyni szeretne, kerülje az instant zabkásákat, amelyek általában sok cukrot tartalmaznak. Finom zabkását teljes kiörlésű zabpehelyből odahaza is készíthet.

5 gabona, ami egészségessé tesz

Kuszkusz A durumbúza-darából készült kuszkusz, a köleshez hasonlóan, Afrikából származik. A kuszkusz elsősorban jelentős ásványianyag- vitamin- és szeléntartalma miatt értékelt. Fogyasztása védelmet nyújt bizonyos rákos betegségek ellen, erősíti az immunrendszert, elősegíti a sérülések gyógyulását és az emésztést.

Előnye, hogy elkészítése nagyob gyors és egyszerű — elég leönteni forró vízzel, néhány percet várni és kész is az egészséges köret.

egészséges gabonafélék fogyaszthatók végső megoldás fogyás

Kamut búza Az Egyiptomi származású kamut búza kivételesen édeskés és vajas ízével hódít. A hagyományos búzával szemben a kamut kitűnő fehérje- zsiradék- és vitaminforrás.

Gluténtartalma miatt sajnos a lisztérzékenyek nem fogyaszthatják, de aki eheti, az bizonyára értékeli majd az egészségre való jótékony hatását.

Gabonadiéta

A kamut ideális az irritábilis bélszindrómában szenvedők számára, elősegíti az emésztést, hozzájárul az idegrendszer helyes működéséhez valamint a hormonok egyensúlyának megtartásához. Magas cinktartalma támogatja az immunrendszer és a pajzsmirigy működését. Bár a kamut a kevésbé ismert gabonafélékhez tartozik, a piacon manapság egyre több kamutlisztből készült termékek találhatunk.

Barna rizs Fehér vagy barna rizs — mi a különbség? A barna rizsben benne van a korpa és a csíra is, ezért nehezebben emészthető, de sokkal táplálóbb.

Gabonafélék fogyókúrázóknak

A barna rizs teljes mértékben helyettesíti a fehér rizst, szép színe miatt a foodbloggerek is imádják. Teljes kiörlésű búza Talán nincs olyan ember, aki nehallott volna a teljes kiörlésű pékáruról, tésztafélékről vagy kekszekről. A teljes kiörlésű búzalisztből készült termékek nagyon egészségesek, mivel a bennük található ortofenolok egészséges gabonafélék fogyaszthatók szerepet játszanak a rák megelőzésében. Ha tehát teljes kiörlésű terméket szeretne vásárolni, olvassa el a rajta feltüntetett összetételt és a szerint döntsön.

Ha eddig úgy hitte, hogy a gabonafélék nem lehetnek egészségesek, a cikk elolvasása után lehet hogy más véleménnyel van. A teljes kiörlésű gabonafélék szervezetünkre folytatott jótékony hatása tagadhatatlan.

egészséges gabonafélék fogyaszthatók a tongkat ali zsírt éget e

Bővítse étrendjét új ízekkel és próbálja ki a feljebb említett gabonafélék valamelyikét.

Lehet, hogy érdekel