Glikogén vs zsírégetés, 6 ok, amiért zsír helyett izomból fogysz | Well&fit

glikogén vs zsírégetés

Zsírégető zóna vs. Melyik az előnyösebb választás a zsírégetéshez? Az általános felfogás szerint, ha súlyt szeretnél csökkenteni és egészséges maradni, emeled az edzésed intenzitását. A kapcsolat a glikogén vs zsírégetés és a zsírégetés között A szervezetnek glükózra van szüksége, hogy üzemanyaggal lássa el az izmokat.

fogyás és ízületi megkönnyebbülés zsírégető zsírölő

A 2 fő forrás a glükogén és a zsír, amely oxigén segítségével glükózzá bontódik le. Az edzések során a testnek glikogén vs zsírégetés energiára van szüksége, ezért a szív gyorsabban és erősebben ver, hogy oxigént küldjön az izomsejteknek, hogy több glikogént és zsírt bontson le az izmok működtetéséhez.

A zsírégető zóna nyomában

A szervezet a szénhidrátot részesíti előnyben, mint elsődleges energiaforrást, mivel a glikogénraktárakból könnyebben nyer energiát. A magasabb intenzitású edzésekhez több energiára van szükség, ezért elsőként a szervezet a szénhidrátot használja üzemanyagnak.

A szervezet csak akkor nyúl a következő energiaforráshoz, zsír, amikor az kifogyóban van a glikogénből. Az igazság a zsírégető zóna elméletről A zsírégető zóna elmélet arra épít, hogy a szervezet úgy próbál súlytól megszabadulni, hogy az elraktározott zsírt használja a szénhidráttal szemben.

További cikkeink a témában

Mindazonáltal ez kissé félrevezető. Az igaz, fogyókúrás képek pro ana a test zsírt éget alacsony intenzitású edzéssel, de a zsírégetés foka alacsony marad és tovább kell edzened, hogy annyi kalóriát égess, mint az intenzívebb edzéssel.

Ez azt jelenti, hogy az intenzív edzés egy hatásosabb módja lehet annak, hogy több kalóriát égessünk rövidebb idő alatt.

Ahhoz, hogy kalóriát elégessünk, gyalogolnunk kell a futógépen percig. Ezt ellenben egy 35 perces magasabb intenzitású futással is elérhetjük.

Itt meg kell említenünk azt is, hogy az úgynevezett utóégető hatás foka is csekély marad az alacsonyabb intenzitású edzéssel. Az utóégető hatást az váltja ki, hogy az anyagcsere felgyorsul, amikor a test nagy megterhelés alá kerül.

Zsírégető zóna glikogén, Mi a probléma?

Ez azt eredményezi, hogy az edzés után még hosszú órákig kalóriát égetünk. Mi az a HIIT? HIIT High Intensity Interval Training azaz magas intenzitású köredzés, rendkívül népszerű mivel az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy rövid időn belül testzsírtól szabaduljunk meg erőnlétünk javulása mellett.

fogyokura kenyer nelkul fogyás pozitív megerősítés

Ilyen edzésmódszer például a Tabata, amely 20 másodperc magas intenzitású gyakorlatot váltogat 10 másodperc alacsony intenzitásúval. A HIIT hatékony módja nem csak a zsírégetésnek, de jelentős izomtömeget is építhetünk vele.

Zsírégetés glikogén helyett, A glikogén égési ciklusa

Ennek az edzésmódszernek a hátránya az, hogy nehéz minden nap teljes erőbedobással edzeni, illetve nem mindenkinek ajánlott. Egészségügyi problémával küzdőknek mindig orvossal kell konzultálniuk az edzések megkezdése előtt.

heti egészséges zsír százalékos veszteség elveszíti hasa kövér idős polgár

A HIIT kulcsa az, hogy lepd meg a tested, mindig váltogasd a gyakorlatokat, azok sorrendjét, akár vonj be gépeket is. Így a szervezetnek folyamatosan alkalmazkodnia kell a változásokhoz és ez a zsírégető faktort is megemeli.

keto diéta csomag hogyan fogyok otthon

Összességében egy zsírégető programnak azt kell célozza, hogy egy olyan fajta testmozgást találjunk, amelyet szeretünk csinálni. A te dolgod, hogy megtaláld azt, amelyik neked a leginkább fekszik.

Lehet, hogy érdekel