Dash diéta részletesen. DASH-diéta: az egészséges szív diétája

Dash diéta részletesen

Mediterrán diéta Egészségre gyakorolt hatása: Csökkenti a szív- érrendszeri és a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát.

  • 3 hét alatt elveszíti a kövér hasát
  • Hogyan lehet megtalálni a zsírveszteség százalékát
  • A törlés kéréséig
  • A tüdőgyulladás súlycsökkenést okoz e
  • DASH-diétával harcolhatunk a magas vérnyomás és a rák ellen

A diéta alapjai: A teljes kiőrlésű gabonából készült tészták és pékáruk, a friss zöldségek és gyümölcsök, a hüvelyesek — borsó, lencse, baba —, a tejtermékek — túró, tej, sajtok —, a növényi magvak, az értékes ómega-3 zsírsavakat tartalmazó olívaolaj, a halak, no és persze a kis mennyiségben fogyasztott vörösbor.

Miért egészséges?

hogy 2 fogy 1 nap alatt

A zöldségek és gyümölcsök, a teljes kiőrlésű lisztből készült ételek sok-sok rostot tartalmaznak, a rostok pedig gátolják az elhízást, megakadályozzák az energiát adó tápanyagok gyors felszívódását. A mediterrán konyha fontos alapanyaga a durumbúza, amelynek rosttartalma magasabb, mint a hagyományos búzáé, a vércukorszintet pedig lassabban emeli.

A sovány húsok és halak fogyasztása segít a fehérje, a vas és a Bvitamin-szükséglet kielégítésében, a halak ráadásul rendkívül gazdagok esszenciális zsírsavakban is. A diéta napi maximum dl borfogyasztást enged meg, de természetesen ez nem előírás, nyugodtan kihagyható az étrendből. Mire figyeljen?

Sajnos ez a szám növekszik. Valójában egy nemrégiben végzett kutatás szerint a magas vérnyomásban szenvedők száma az elmúlt 40 évben megduplázódott 1. Ez komoly egészségügyi problémát jelent, mivel a magas vérnyomásban szenvedők nagyobb kockázatot jelentenek az olyan egészségügyi problémákra, mint a szívbetegségek, a veseelégtelenség és a stroke 2. Úgy gondolják, hogy a diéta nagy szerepet játszik a magas vérnyomás kialakulásában. Ez arra késztette a tudósokat és a politikai döntéshozókat, hogy speciális étrendi stratégiákat dolgozzanak ki a helyzet enyhítésére 3, 4.

A mediterrán diétában nagyon fontos a reggeli. Mindig reggelizzen és ügyeljen arra, hogy a reggeli dash diéta részletesen rostokban és lassan felszívódó szénhidrátokban gazdag.

pamutgolyók fogynak

A mediterrán diétához a mediterrán életmód is hozzátartozik. Mozogjon rendszeresen, szánjon elég időt a családra és a barátokra.

Mintaétrend: DASH-diéta

Mindig adja meg a módját az evésnek. Ne siessen, ne kapkodjon, élvezze az ételek ízét és a társaságot.

karcsúsító 60 felett

Mintaétrend 1 napra Reggeli: 2 szelet teljes kiőrlésű kenyér, 2 szelet sovány csirkemellsonka, uborka, paradicsom, 1 csésze zöld tea Tízórai: Túrókrém 15 dkg dash diéta részletesen és 2 evőkanál bogyós gyümölcsből Ebéd: 2 szelet tengeri hal kevés olívaolajon megsütve, párolt burgonyával és borsóval Uzsonna: Zeller- uborka- és sárgarépacsíkok Vacsora: Lencsesaláta főtt tojással és alacsony zsírtartalmú sajttal, 1 dl vörösbor DASH-diéta Egészségre gyakorolt hatása: Csökkenti a vérnyomást, a koleszterinszintet, támogatja a szív egészséges működését.

A diéta alapjai: A sok zöldség és gyümölcs, az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, a teljes értékű gabonák — teljes kiőrlésű kenyér, barna rizs, zabpehely —, a diófélék, a hüvelyesek, a sovány húsok és halak, az olíva- vagy repceolaj. Az étrend magas rosttartalmú, ami segíti a koleszterinszint csökkentését és teltségérzetet biztosít.

Csökkentsük a sót!

A zöldségek rost- vitamin- és ásványianyag-tartalma segít a vérnyomás szabályozásában. A gyümölcsök bővelkednek káliumban és magnéziumban, amelyek csökkentik a vérnyomást, csakúgy, mint a tejtermékekben található kalcium. Az olajos magvak tele vannak ómega 3 zsírsavakkal, amelyek csökkentik a szívbetegségek kockázatát. Nem kell lemondania az édességről, de próbáljon hetente csak három-öt adagot enni.

DASH-diéta

Válasszon alacsony oxyburn pro zsírégetők édességet. Ebben a diétában tilos az alkoholfogyasztás.

l men fogyni kaskus

A nátriumbevitel csökkentése miatt kerülje a savanyított, füstölt vagy sóban pácolt élelmiszerek fogyasztását, és lehetőleg iktassa ki étrendjéből a feldolgozott élelmiszereket is. Mintaétrend 1 napra Reggeli: 1 csésze zabpehely 2 csésze rizstejben megfőzve, fahéjjal ízesítve, 2 dl narancslé Tízórai: 1 reszelt alma natúr joghurttal Ebéd: 6 dkg bőr nélküli csirkemellfilé párolva, 1 csésze pirított zöldbabbal Uzsonna: 2 evőkanál olajos mag Vacsora: Zöldségsaláta ízlés szerint, egy apróra vágott főtt tojással Hozzászólások.

Lehet, hogy érdekel